Alla inlägg under november 2012

Av Tina Engström - 4 november 2012 18:56

Det är JÄTTELÄNGE sedan jag skrev ngt i den här bloggen, men nu ska jag försöka sammanfatta litegrann av mina tankar angående "från valp till lydig vardags hund/apportör/tävlingshund/" osv .


Redan 1a valpträffen, gör jag klart för alla, att på träning är det inte lek o bus med sina Kullsyskon som är viktigast.DU ska vara viktigast, det vill vi ju alla,att hunden ALLTID ska välja oss före allt annat.


 Alla våra träffar börjar och slutar med "Avkoppling" på en filt tillsammans med sin matte/husse. Alla har chansen att, Innan träning: Prata om SIN hund. Efter träning: Ställa frågor ang det vi gjort.


Eftersom jag gärna vill att alla ska ha hund, efter sina egna förutsättningar/ambitioner varvar vi Vardagslydnad,Tävlingslydnad,Utställning och Jaktträning. Alla lägger sin egen "ribba", allt utifrån vad man har tänkt att göra med sin valp.


Vi tränar samarbetsvilja, genom att få valparna att förstå att det lönar sig mest att lyssna på sin förare "Ris o Ros", oavsett vad vi tränar.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards